1- Aynı idare bünyesindeki farklı daire başkanlıkları tarafından doğrudan temin yöntemiyle aynı tarihte ve aynı marka alınan boya fiyatlarının farklı olması, kamu zararı oluşturur.
2- Yüklenici itiraz etmeden imzaladığı hakediş için sonradan fiyat farkı talebinde bulunamaz.
3- Vazgeçilen imalatın miktarının yaklaşık maliyet değil, proje üzerinden ölçülerek düşülmesi gerekir.
4- Aşırı Düşük Teklif açıklaması istenilmeyen iş kalemlerine dair olarak sorgulama yapılamaz.
5- Fiyat farkı verileceği belirtilmesine karşın, katsayılara yer verilmeyen taşıma hizmet alımında, sadece katsayılara yer verilmediği için fiyat farkı hesabı yapılmaması Medeni Kanunun 2 nci maddesi ile bağdaşmaz.
6- Aşırı düşük teklif açıklamalarının değerlendirilmesi için idarece önemli maliyet bileşenlerinin belirlenmesi gerekir.
7- İş sağlığı ve güvenliği hizmetini verecek personel ile hakedişlerin düzenlenmesinde irtibat kurulacak personel maliyetleri genel gider içerisinde kabul edilmelidir.
8- Açılan dava teminatın gelir kaydedilmesine ilişkin işlemin iptali istemini içermesi durumunda iptal davası, gelir kaydedilen geçici teminatın faiziyle birlikte ödenmesi istemli dava ise tam yargı davası, niteliği taşıyacaktır.
9- Düzenleyici Kurul kararı sonrası gerçekleştirilen işlemlere yönelik idareye itiraz ve Kamu İhale Kurumu’na itirazen şikâyet mekanizmalarını işletmeksizin mahkeme yoluna gidilemez.