Teklif ekinde sunulmayan EKAP kayıtlı iş deneyim belgesi sonradan tamamlatılabilir mi?
Toplantı No
|
: 2016/069
|
Gündem No
|
: 66
|
Karar Tarihi
|
: 21.12.2016
|
Karar No
|
: 2016/UY.I-3192
|
Şikayetçi:
|
…………….
İhaleyi Yapan Daire: |
Dsi 22.Bölge Müdürlüğü-…………
Başvuru Tarih ve Sayısı: |
05.12.2016 / 67108
Başvuruya Konu İhale: |
2016/398565 İhale Kayıt Numaralı "…………………………… İnşaatı" İhalesi
|
TOPLANTIYA KATILAN ÜYELER:
Başkan V.:II. Başkan Şinasi CANDAN Üyeler: Osman DURU, Erol ÖZ, Köksal SARINCA, Hasan KOCAGÖZ, Mehmet ATASEVER, Oğuzhan YILDIZ BAŞVURU SAHİBİ: ………………………………… İHALEYİ YAPAN İDARE:
DSİ 22.Bölge Müdürlüğü, BAŞVURUYA KONU İHALE: 2016/398565 İhale Kayıt Numaralı “…………………….. İnşaatı” İhalesi KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME: DSİ 22.Bölge Müdürlüğü-……….tarafından 26.10.2016 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “…………………….. İnşaatı” ihalesine ilişkin olarak ………………….15.11.2016 tarihinde yaptığı şikâyet başvurusunun, idarenin 22.11.2016 tarihli yazısı ile reddi üzerine, başvuru sahibince 05.12.2016 tarih ve 67108 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 05.12.2016 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur. Başvuruya ilişkin olarak 2016/2862 sayılı itirazen şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir. KARAR: Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi. İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle, ihale üzerinde bırakılan isteklinin sunmuş olduğu iş deneyim belgesinin EKAP' a kayıtlı olmadığı, bu belgenin teklifin esasını değiştirecek belge olduğu ve bu nedenle idarece bilgi eksikliği kapsamında kabul edilmek suretiyle tamamlatılması yoluna gidilemeyeceği iddiasına yer verilmiştir. Başvuru sahibinin iddialarının değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir. İhaleye ilişkin İdari Şartname’ nin “İhale konusu işe ilişkin bilgiler” başlıklı 2’nci maddesinde, “2. 1. İhale konusu hizmetin; a) Adı:………………………………….. İnşaatı b) Yatırım proje no'su/kodu:1977A010320 c) Miktarı (fiziki) ve türü: Yılanlı 1,Yılanlı 2 ve Yılanlı 3 dereleri üzerinde 558m tabanı beton kargir kıyı duvarı,245m ızgaralı betonarme U kanal,3 adet araç tipi betonarme menfez,2 adet yaya betonarme menfez,3 adet tersip bendi. imalatları ç) Yapılacağı yer: ………………………..” düzenlemesi, Aynı Şartname’ nin “Mesleki ve teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler” başlıklı 7.5’inci maddesinde“7.5.1. İsteklinin, yurt içinde veya yurt dışında kamu veya özel sektöre bedel içeren bir sözleşme kapsamında taahhüt edilen ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin olarak; a) İlk ilan tarihinden geriye doğru son onbeş yıl içinde geçici kabulü yapılan, b) İlk ilan tarihinden geriye doğru son onbeş yıl içinde geçici kabulü yapılan işlerde, ilk sözleşme bedelinin en az % 80'i oranında denetlenen ya da yönetilen, c) Devam eden işlerde; ilk sözleşme bedelinin tamamlanması şartıyla, ilk ilan tarihinden geriye doğru son onbeş yıl içinde gerçekleşme oranı toplam sözleşme bedelinin en az % 80'ine ulaşan ve kusursuz olarak gerçekleştirilen, ç) Devam eden işlerde; ilk sözleşme bedelinin tamamlanması şartıyla, ilk ilan tarihinden geriye doğru son onbeş yıl içinde gerçekleşme oranı toplam sözleşme bedelinin en az % 80'ine ulaşan ve kusursuz olarak gerçekleştirilen işlerde; ilk sözleşme bedelinin en az % 80'i oranında denetlenen ya da yönetilen, d) Devredilen işlerde, devir öncesindeki veya sonrasındaki dönemde ilk sözleşme bedelinin en az % 80'inin gerçekleştirilmesi şartıyla, ilk ilan tarihinden geriye doğru son onbeş yıl içinde geçici kabulü yapılan, işlere ilişkin deneyimini gösteren belgeleri sunması zorunludur. İstekli tarafından teklif edilen bedelin % 100'inden az olmamak üzere, ihale konusu iş veya benzer işlere ait tek sözleşmeye ilişkin iş deneyimini gösteren belgelerin sunulması gerekir. İş ortaklığında, pilot ortağın istenen asgari iş deneyim tutarının en az % 80'ini, diğer ortakların her birinin ise, istenen asgari iş deneyim tutarının en az % 20'sini sağlaması zorunludur. Ancak ihaleye katılan iş ortaklığının ortakları tarafından ortaklık oranları ve yapısı aynı olmak kaydıyla daha önce kurulmuş olan iş ortaklığının gerçekleştirdiği bir işten elde ettiği iş deneyim belgesi sunulması halinde pilot ortak ve diğer ortakların her birinin birinci cümledeki oranlara göre asgari iş deneyim tutarını sağlaması koşulu aranmaz. Konsorsiyumda ise, her bir ortağın kendi kısmı için istenen asgari iş deneyim tutarını sağlaması zorunludur. … 7.6. Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler: 27.04.2016 Tarih ve 29696 Sayılı Yapım İşlerinde benzer iş grupları tebliğinin eki olan yapım işlerinde benzer iş grupları listesinde yer alan yer alan (A) IV. Grup: İçme-Kullanma Suyu Ve Kanalizasyon İşleri, (A) VIII. Grup: Barajlar, (A) IX. Grup: Su Yapıları, (A) X. Grup: Deniz Yapıları, (A) XI. Grup: Arıtma Tesisleri, benzer iş olarak kabul edilecektir.” düzenlemesi yer almaktadır. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun “Tekliflerin değerlendirilmesi” başlıklı 37’nci maddesinde “…Tekliflerin değerlendirilmesinde, öncelikle belgeleri eksik olduğu veya teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olmadığı 36 ncı maddeye göre ilk oturumda tespit edilen isteklilerin tekliflerinin değerlendirme dışı bırakılmasına karar verilir. Ancak, teklifin esasını değiştirecek nitelikte olmaması kaydıyla, belgelerde bilgi eksikliği bulunması halinde idarece belirlenen sürede isteklilerden bu eksik bilgilerin tamamlanması yazılı olarak istenir. Belirlenen sürede bilgileri tamamlamayan istekliler değerlendirme dışı bırakılır ve geçici teminatları gelir kaydedilir. Bu ilk değerlendirme ve işlemler sonucunda belgeleri eksiksiz ve teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olan isteklilerin tekliflerinin ayrıntılı değerlendirilmesine geçilir. Bu aşamada, isteklilerin ihale konusu işi yapabilme kapasitelerini belirleyen yeterlik kriterlerine ve tekliflerin ihale dokümanında belirtilen şartlara uygun olup olmadığı ile birim fiyat teklif cetvellerinde aritmetik hata bulunup bulunmadığı incelenir. Uygun olmadığı belirlenen isteklilerin teklifleri ile birim fiyat teklif cetvellerinde aritmetik hata bulunan teklifler değerlendirme dışı bırakılır.” hükmü yer almaktadır. Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliği'nin “Belgelerin sunuluş şekli” başlıklı 31’inci maddesinde “(1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında idareler; belgelerin aslını veya aslına uygunluğu noterce onaylanmış örneklerini isterler. Bu kapsamda sunulan fatura örnekleri de asıl olarak kabul edilir. Adaylar veya istekliler, istenen belgelerin aslı yerine ihale veya son başvuru tarihinden önce idare tarafından “aslı idarece görülmüştür” veya bu anlama gelecek şerh düşülen suretlerini başvuruları veya teklifleri kapsamında sunabilirler. Bu yönde yapılacak başvuruların, ihaleden önce idarenin ilgili birim yetkilisi veya bu hususta görevlendirilmiş personelince karşılanması zorunludur. … Aynı Yönetmelik’in “İş bitirme belgelerinin EKAP üzerinden düzenlenmesi” başlıklı Ek 1’inci maddesinde “ (1) İş deneyim belgesi düzenlemeye yetkili kurum ve kuruluşlar tarafından 31/8/2014 tarihinden sonra düzenlenecek olan iş deneyim belgelerinin EKAP üzerinden düzenlenerek kayıt edilmesi zorunludur. (2) İlanı veya duyurusu 31/8/2010 tarihinden sonra yapılan Kanun kapsamındaki ihalelere ilişkin olup EKAP’a kayıt edilmeden 1/9/2014 tarihine kadar düzenlenmiş bulunan iş deneyim belgelerinin asıllarının 1/7/2016 tarihine kadar belgeyi düzenleyen idareye teslim edilmesi ve EKAP üzerinden yeniden düzenlenerek kayıt edilmesi zorunludur. Bu durumda; EKAP üzerinden düzenlenen yeni belgeye, daha önce düzenlenen belgenin tarih ve sayısının da belirtildiği ve eski belgenin yerine verildiğine dair bir şerh düşülür ve eski belge dosyasında muhafaza edilir. (3) Birinci ve ikinci fıkralar uyarınca EKAP üzerinden kayıt edilme zorunluluğu getirilen iş deneyim belgeleri EKAP üzerinden kayıt edilmedikleri müddetçe ilanı veya duyurusu 1/7/2016 tarihinden sonra yapılan ihalelerde iş deneyimini tevsik için kullanılamaz. (4) İlanı veya duyurusu 1/9/2014 tarihinden sonra yapılan ihalelerde, aday veya istekliler tarafından sunulan ve üzerinde EKAP belge numarası bulunan iş deneyim belgelerinin EKAP üzerinden sorgulanması zorunludur.” hükmü, Kamu İhale Genel Tebliği’nin “İdarelerce belgelerdeki eksik bilgilerin tamamlatılması” başlıklı 16.6’ncı maddesinde “16.6.1 …b) Aday ve isteklilerce sunulan ve başka kurum, kuruluş ve kişilerce düzenlenen belgelerde, belgenin taşıması zorunlu asli unsurlar dışında, belgenin içeriğine ilişkin tereddüt yaratacak nitelikte olan ve belgeyi düzenleyen kurum, kuruluş veya kişilerden kaynaklanan bilgi eksikliklerinin giderilmesine ilişkin belgeler, İdarelerce tamamlatılacaktır. Bu çerçevede, bilgi eksikliklerinin giderilmesine ilişkin belgeler, idarece ilgili kurum veya kuruluştan re’sen istenebilir. Söz konusu belgelerin aday veya istekliler tarafından tamamlatılmasının istenilmesi halinde ise bilgi eksikliklerinin giderilmesine ilişkin belgelerin niteliği dikkate alınarak idarelerce aday veya isteklilere iki iş gününden az olmamak üzere makul bir tamamlama süresi verilecektir…” açıklaması, Anılan Tebliğ’in “İş deneyim belgelerinin EKAP üzerinden düzenlenmesi” başlıklı 30.8’inci maddesinde “30.8.1 İhale Uygulama Yönetmeliklerinin Ek-1 maddeleri uyarınca 31/8/2014 tarihinden sonra iş deneyim belgelerinin EKAP üzerinden düzenlenmesi gerekmektedir. Ayrıca, ilanı veya duyurusu 31/8/2010 tarihinden sonra yapılan Kanun kapsamındaki ihalelere (İKN’si 2010/500.000 ve daha sonraki ihaleler) ilişkin olup EKAP’a kayıt edilmeden 1/9/2014 tarihine kadar düzenlenmiş bulunan mevcut iş deneyim belgelerinin, EKAP’a kayıt edilerek yeniden düzenlenmeleri zorunluluğu getirilmiştir. Bu kapsamda, EKAP üzerinden düzenlenmesi veya kayıt edilerek yeniden düzenlenmesi gerektiği halde bu gereklere uygun olmayan iş deneyim belgeleri, EKAP üzerinden kayıt altına alınarak yeniden düzenlenmedikleri sürece ilanı veya duyurusu 1/7/2016 tarihinden sonra yapılan ihalelerde iş deneyimini tevsik için kullanılamayacaktır. Bu nedenle; EKAP üzerinden düzenlenmiş iş deneyim belgesi almaları veya iş deneyim belgesini EKAP üzerinden kayıt altına aldırarak yeniden düzenletmeleri gerektiği halde, bu zorunlulukları yerine getirmeyen belge sahiplerinin, belgeyi düzenleyen idareye başvuruda bulunarak, mevcut iş deneyim belgelerinin EKAP üzerinden kayıt altına alınarak yeniden düzenlenmesi talebinde bulunması gerekmektedir. 30.8.2 İş deneyim belgelerinin EKAP üzerinden düzenlenmesi ve belge sahiplerine verilmesinde, İhale Uygulama Yönetmelikleri ile bu Tebliğin iş deneyim belgelerinin düzenlenmesi ve verilmesine ilişkin hükümlerine uyulması gerekmektedir. EKAP üzerinden iş deneyim belgesi düzenlenmesi ve sorgulanmasına ilişkin “İdare İş Deneyim Belgesi Düzenleme, Kayıt ve Sorgulama Kullanım Rehberi”ne EKAP üzerinden erişilebilir. 30.8.3 İdarece EKAP üzerinden düzenlenen iş deneyim belgesine, EKAP tarafından otomatik olarak bir “belge numarası” verilmektedir. EKAP üzerinden düzenlenen iş deneyim belgesi çıktısı alınarak belgeyi onaylamaya yetkili kişi tarafından isim ve unvanı belirtilmek suretiyle imzalanıp mühürlendikten sonra ilgiliye verilecektir. 30.8.4 Daha önce EKAP üzerinden düzenlenmeyen mevcut iş deneyim belgesinin, EKAP üzerinden kayıt altına alınarak yeniden düzenlenebilmesi için, iş deneyim belgesi sahibinin ilgili idareye başvuruda bulunması ve iş deneyim belgesinin aslını idareye teslim etmesi gerekmektedir. Bu durumda; ilgili idarece iş deneyim belgesi süresi içinde EKAP üzerinden yeniden düzenlenerek 30.8.3 üncü maddede belirtilen şekilde onaylanıp ilgiliye verilecek, ilgili tarafından idareye teslim edilen iş deneyim belgesi ise dosyasında muhafaza edilecektir. 30.8.5 İhalelerde aday veya isteklilerce sunulan ve üzerinde EKAP belge numarası bulunan iş deneyim belgelerinin sorgulanması, ihale komisyonu tarafından EKAP’ın “İş deneyim belgesi sorgulama” uygulaması vasıtasıyla, belge üzerinde yer alan “belge numarası” esas alınarak yapılacaktır. 30.8.6 İş deneyim belgelerinin EKAP üzerinden sorgulanmasında iş deneyim belgesinin, EKAP kaydı ile uyumlu olup olmadığı kontrol edilecektir. Yapılan sorgulamada, bir uyumsuzluk olduğunun belirlenmesi durumunda, sunulan belgenin geçerliğine ilişkin olarak ihale komisyonu tarafından gerekli inceleme ve değerlendirme yapılmalıdır. 30.8.7 İş deneyim belgesi düzenlemeye yetkili kurum ve kuruluşların EKAP üzerinden iş deneyim belgesi düzenleyebilmeleri için 29 uncu maddede belirtilen işlemlere uygun olarak EKAP’a kayıtlı olmaları gerekmektedir. İlanı veya duyurusu 1/7/2016 tarihinden sonra yapılacak ihalelerde, İhale Uygulama Yönetmelikleri Ek-1 maddeleri çerçevesinde, EKAP üzerinde kayıt altına alınma zorunluğu olduğu halde bu zorunluğa uygun olmayan iş deneyim belgeleri iş deneyimini tevsik için kullanılamayacağından dolayı EKAP’a kayıtlı olmayan kurum ve kuruluşların aday ve istekliler açısından bir hak kaybına neden olmamaları bakımından öngörülen tarihlere kadar EKAP’a kayıt olmaları önem arz etmektedir.” açıklaması yer almaktadır. Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin “İş bitirme belgelerinin EKAP üzerinden düzenlenmesi” başlıklı EK-1’inci maddesinin birinci fıkrasında iş bitirme belgesi düzenlemeye yetkili kurum ve kuruluşlar tarafından 31/08/2014 tarihinden sonra düzenlenecek olan iş bitirme belgelerinin EKAP üzerinden düzenlenerek kayıt edilmesinin zorunlu olduğunun ifade edildiği, bu zorunluluğa mukabil anılan maddenin üçüncü fıkrasında, birinci fıkra uyarınca EKAP üzerinden kayıt edilme zorunluluğu getirilen iş bitirme belgeleri EKAP üzerinden kayıt edilmedikleri müddetçe ilanı veya duyurusu 01/07/2016 tarihinden sonra yapılan ihalelerde iş deneyimini tevsik için kullanılamayacağının ifade edildiği, iş bu mevzuat hükümleri doğrultusunda, iş deneyim belgelerinin EKAP kaydının iş deneyim belgelerini düzenleyen idarelerce yapılacak olmasına karşın EKAP kaydı olmayan belgelerin ilanı veya duyurusu 01/07/2016 tarihinden sonra yapılan ihalelerde iş deneyimini tevsik için kullanılamayacak olması yönüyle belgelerin EKAP’ a kaydettirilmesi hususunda nihai sorumluluğun isteklilere ait olduğu, Kamu İhale Genel Tebliği’nin “EKAP üzerinden düzenlenmiş iş deneyim belgesi almaları veya iş deneyim belgesini EKAP üzerinden kayıt altına aldırarak yeniden düzenletmeleri gerektiği halde, bu zorunlulukları yerine getirmeyen belge sahiplerinin, belgeyi düzenleyen idareye başvuruda bulunarak, mevcut iş deneyim belgelerinin EKAP üzerinden kayıt altına alınarak yeniden düzenlenmesi talebinde bulunması gerekmektedir.” şeklindeki açıklamasında da isteklilerin bu sorumluluğunun açıkça ifade edildiği, teklif dosyası kapsamında iş deneyiminin tevsiki amacıyla sunulan belgenin ihale tarihi itibariyle değerlendirileceği anlaşılmıştır. Yukarıda aktarılan mevzuat hüküm ve açıklamalarından, 31.08.2014 tarihinden sonra düzenlenen iş deneyim belgelerinin EKAP üzerinden düzenlenerek kayıt edilmesi gerektiği, EKAP üzerinden düzenlenmesi veya kayıt edilerek yeniden düzenlenmesi gerektiği halde bu gereklere uygun olmayan iş deneyim belgelerinin, EKAP üzerinden kayıt altına alınarak yeniden düzenlenmedikleri sürece ilan tarihi 01.07.2016 tarihinden sonra yapılan ihalelerde iş deneyimini tevsik için kullanılamayacakları anlaşılmaktadır. İdarece alınan 07.11.2016 tarihli ihale komisyonu kararında 26.10.2016 tarihinde gerçekleştirilen ihalede 28 adet ihale doküman satın alındığı ve ihaleye 22 isteklinin katıldığı, ihale komisyonunca yapılan inceleme neticesinde ihaleye katılan bir isteklinin iş deneyim belgesinin EKAP’ kayıtlı olmamasından, bir isteklinin teklifinin geçici teminatının başka bir işe ait olmasından, altı isteklinin teklifinin sınır değerin altında kalmasından dolayı değerlendirme dışı bırakıldığı, ihalenin birinci en avantajlı teklif ,,,,,,,,,,,,,,,,,, İnşaat Taahhüt Nakliyat Ticaret ve Sanayi Ltd. Şti. üzerinde bırakılmasına ve ikinci en avantajlı teklif sahibi olarak da başvuru sahibi ,,,,,,,,,,,,,,,,, İnşaat’ın belirlenmesine karar verildiği anlaşılmıştır. İdarenin göndermiş olduğu ihale işlem dosyası içerinde yer alan bilgi ve belgelerin incelenmesinde ihale üzerinde bırakılan ,,,,,,,,,,,,,İnşaat Taahhüt Nakliyat Ticaret ve Sanayi Ltd. Şti. tarafından iş deneyiminin tevsiki amacıyla, 29.05.2013 tarih ve M.250.EBB.501/30-119 sayılı Erzurum Su Kanal İdaresi Plan Proje Yatırım ve İnşaat Daire Başkanlığı tarafından düzenlenen iş bitirme belgesinin sunulduğu, söz konusu belgeden işin tanımının “HDPE Borularla Kanalizasyon Hattı Yapımı”, işin kabul tarihinin 29.04.2013, belge tutarının 1.404.869,88 TL, sözleşme tarihinin 28.09.2012 olduğu görülmüştür. Anılan isteklinin teklif belgeleri içerisinde sunmuş olduğu söz konusu belge üzerinde EKAP kaydı sorgulaması yapmak üzere kullanılacak olan sayının yer almadığı, dolayısıyla belgeye ilişkin EKAP sorgulaması yapma imkânının bulunmadığı, ayrıca belge üzerinde “Bu belge EKAP üzerinden düzenlenmiştir.” şeklindeki ibarenin yer almadığı görülmüş olup, bu itibarla ihaleye teklif verildiği tarihte belgenin EKAP’a kayıtlı olduğunu gösterir bir emareye rastlanılmamıştır. İhale işlem dosyasının incelenmesinden ihalenin yapıldığı tarih olan 26.10.2016 tarihinden sonra ihale üzerinde bırakılan istekli tarafından 04.11.2016 tarihinde bir dilekçeyle idareye başvurulmak suretiyle sehven teklif dosyasına EKAP belge numarası olmayan 29.05.2013 tarihli ve M.250.EBB.501/30-119 sayılı eski iş deneyim belgesinin koyulduğu, söz konusu belgenin aslında EKAP’a kayıtlı olduğu belirtilerek dilekçe ekine EKAP’a kayıtlı olduğu bildirilen 27.05.2013 tarihli iş deneyim belgesinin kayıtlı örneğinin de eklendiği tespit edilmiştir. Böylelikle idarece tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında ihale üzerinde bırakılan istekli tarafından belirtilmiş olan belge numarası ile sorgulama yapılabilecek yeni bir durum oluştuğundan, EKAP’ın iş deneyim belgesi sorgulama uygulaması vasıtasıyla yapılan sorgulama neticesinde ,,,,,,,,,,,İnşaat Taahhüt Nakliyat Ticaret ve Sanayi Ltd. Şti.nin sunmuş olduğu yeni iş deneyim belgesinin belge numarası ile EKAP’a kayıtlı olduğu tespit edilerek teklifinin geçerli kabul edildiği görülmüştür. Yapılan incelemede ihale üzerinde bırakılan istekli tarafından teklif dosyası kapsamında EKAP üzerinden düzenlenen iş deneyim belgesinin sunulmadığı, teklif dosyası kapsamında sunulan 29.05.2013 tarihli ve M.250.EBB.501/30-119 sayılı iş deneyim belgesinde idare tarafından sorgulama işleminde gerekli belge numarasının olmadığı ve bu çerçevede idare tarafından iş deneyim belgesinin EKAP üzerinden düzenlenip düzenlenmediği hususunun araştırılmasına olanak bulunmadığı tespit edilmiştir. Kamu İhale Kanunu’nun 37’nci maddesi uyarınca, bilgi eksikliğinin tamamlanmasının, ancak teklifin esasını değiştirecek nitelikte olmaması kaydıyla, belgelerde bilgi eksikliği bulunması halinde mümkün olabileceği, dolayısıyla iş deneyim belgesinin kabul edilmesinin bir şartı olan EKAP’a kayıt zorunluluğuna ilişkin olan hususun teklifin esasını değiştirir nitelikte olması ve tamamlanmasına ihtiyaç duyulan bir husus olmaması yönüyle bilgi eksikliği kapsamında değerlendirilemeyeceği ve tamamlanamayacağı, bu itibarla da ihale üzerinde bırakılan istekli tarafından teklif dosyasında sunulmayan EKAP sistemine kayıtlı belgenin ihale sonrasına yazı ekinde idareye sunulması gerekçesi ile iş deneyim belgesini uygun kabul edilmesinin bilgi eksikliği kapsamında değerlendirilemeyeceği ve ihalede istekli tarafından sunulmayan belgenin tamamlanması sonucu doğuracağı ve bu nedenle idarece gerçekleştirilen söz konusu işlemin mevzuata uygun olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak, yukarıda belirtilen mevzuata aykırılıkların düzeltici işlemle giderilebilecek nitelikte olduğu tespit edildiğinden,,,,,,,,,,,,,,,, İnşaat Taahhüt Nakliyat Ticaret ve Sanayi Ltd. Şti.nin teklifinin değerlendirme dışı bırakılması ve bu aşamadan sonraki ihale işlemlerinin mevzuata uygun olarak yeniden gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun'un 65'inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 30 gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere, Anılan Kanun'un 54'üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (b) bendi gereğince düzeltici işlem belirlenmesine, Oybirliği ile karar verildi. |