Yalova Valiliği
Yalova Valiliği
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü
Yalova Valiliği
Yalova Valiliği

Mevzuat Bilgi Notları; Birden fazla teklif mektubu sunan isteklinin teklifi sınır değer hesabına dahil edilir mi?

17 Kasım 2017
Mevzuat Bilgi Notları; Birden fazla teklif mektubu sunan isteklinin teklifi sınır değer hesabına dahil edilir mi?

 Birden fazla teklif mektubu sunan isteklinin teklifi sınır değer hesabına dahil edilir mi?( K.İ.K. 2017/UY.II-2942 nolu kararı)

 

KARAR:

Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.

İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle,

Söz konusu ihalede tekliflerinin sınır değer altında kaldığı gerekçesiyle değerlendirme dışı kaldığı, ancak isteklilerden ………... Şti.nin teklif zarfında iki adet teklif mektubu çıkması nedeniyle teklifinin değerlendirme dışı bırakılması gerektiği gerekçesiyle idareye yaptıkları şikâyet başvurusuna idarece cevap verilmemesi üzerine, ……. tarihinde Kuruma itirazen şikayet başvurusunda bulunduğu, Kamu İhale Kurulunun …… tarih ve …… sayılı kararı ile ……... Şti.nin teklif zarfında birden fazla (iki adet) teklif mektubu sunmuş olması nedeniyle teklifinin değerlendirme dışı bırakılması ve sonraki işlemlere mevzuata uygun olarak yeniden gerçekleştirilmesi yönünde düzeltici işlem kararının verildiği, daha sonra idarece yapılan değerlendirme sonucunda söz konusu isteklinin teklifinin değerlendirme dışı bırakıldığı, ancak bahse konu teklifin sınır değer hesabına dahil edildiği, mevzuata göre ihalenin ilk oturumunda teklif mektubu ile geçici teminat mektubu usulüne uygun olarak sunulan tekliflerin sınır değer hesabına katılacağı, teklif zarfı içerisinde iki adet teklif mektubu sunulmasının ihalenin ilk oturumunda tespit edilmesi gereken bir husus olduğu, dolayısıyla söz konusu isteklinin teklifinin sınır değer hesabına katılmaması ve sınır değer hesabının yeniden yapılması gerektiği iddialarına yer verilmiştir.

Başvuru sahibinin iddialarının değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun “Tekliflerin alınması ve açılması” başlıklı 36’ncı maddesinde “Teklifler ihale dokümanında belirtilen ihale saatine kadar idareye verilir. İhale komisyonunca ihale dokümanında belirtilen saatte kaç teklif verilmiş olduğu bir tutanakla tespit edilerek, hazır bulunanlara duyurulur ve hemen ihaleye başlanır. İhale komisyonu teklif zarflarını alınış sırasına göre inceler. 30 uncu maddenin birinci fıkrasına uygun olmayan zarflar bir tutanak ile belirlenerek değerlendirmeye alınmaz. Zarflar isteklilerle birlikte hazır bulunanlar önünde alınış sırasına göre açılır.

İsteklilerin belgelerinin eksik olup olmadığı ve teklif mektubu ile geçici teminatlarının usulüne uygun olup olmadığı kontrol edilir. Belgeleri eksik veya teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olmayan istekliler tutanakla tespit edilir. İstekliler ile teklif fiyatları ve yaklaşık maliyet tutarı açıklanır. Bu işlemlere ilişkin hazırlanan tutanak ihale komisyonunca imzalanır. Bu aşamada; hiçbir teklifin reddine veya kabulüne karar verilmez, teklifi oluşturan belgeler düzeltilemez ve tamamlanamaz. Teklifler ihale komisyonunca hemen değerlendirilmek üzere oturum kapatılır.” hükmü,

Anılan Kanun’un “Tekliflerin değerlendirilmesi” başlıklı 37’nci maddesinde “…Tekliflerin değerlendirilmesinde, öncelikle ………….

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 36’ncı maddesine göre, ………… Ayrıca Kamu İhale Genel Tebliği’nin 45.1.1 ve 45.1.1.5’inci maddelerinde 25.01.2017 tarihinde yapılan değişiklik ile de yapım işleri ihalelerinde, Kamu İhale Kanunu’nun 36’ncı maddesi uyarınca ilk oturumda teklif mektubunu ve geçici teminatını usulüne uygun sunan isteklilerin tekliflerinin “geçerli teklif” olarak dikkate alınacağı ve geçerli teklifler tespit edildikten sonra sınır değer tutarının hesaplanacağı anlaşılmıştır.

……………..Bahse konu ihalede ……. Şti. tarafından bir tanesi teklif bedeli ve teklif sahibi istekliye ait imza içermeyen iki adet teklif mektubu sunulduğu, bu durumun ihale komisyonunun tereddüde düşmesine sebebiyet verebileceği, dolayısıyla geçerli teklif sayılamayacağı ve değerlendirme dışı bırakılması gerektiğinin ilgili Kurul kararında belirtildiği, söz konusu iki adet teklif mektubu sunulması hususunun ihalenin ilk oturumunda farkına varılacak bir durum olduğu, ilk oturumda teklif mektubu uygun olmayan isteklilerin tekliflerinin sınır değer hesabına katılamayacağı Tebliğ açıklaması göz önüne alındığında, ……. Şti. tarafından sunulan teklif mektubunun mevzuata uygun olarak düzenlenmediği ve teklif bedelinin sınır değer hesabına katılmaması gerektiği sonucuna varılmıştır.

Sonuç olarak, yukarıda mevzuata aykırılıkları belirtilen işlemlerin düzeltici işlemle giderilebilecek nitelikte işlemler olduğu tespit edildiğinden, …….. Şti.nin teklif bedelinin sınır değer hesabına dahil edilmemesi ve bu aşamadan sonraki işlemlerin mevzuata uygun olarak yeniden gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun'un 65'inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 30 gün içerisinde …….. İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere,

Anılan Kanun'un 54'üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (b) bendi gereğince düzeltici işlem belirlenmesine,

   Oybirliği ile karar verildi.

Facebook’ta Paylaş Twitter’da Paylaş Google Plus’da Paylaş Yazdır