Yapı malzemesi ve zemin laboratuvarlarına izin belgesi verilmesi, onaylanması ve laboratuvarların denetim hizmetlerinin yürütülmesi 4708 sayılı Yapı Denetimi Hakkında Kanunla çıkarılan Yapı Denetimi Uygulama Yönetmeliği eki “Laboratuvar İzni Onay Talimatı” ve “Laboratuvar İzin Belgesi Teknik Şartnamesi”nde belirtilen kurallara göre yapılmaktadır.
Yapı Denetimi Dairesi Başkanlığı Laboratuvar Belgelendirme ve Denetleme Şube Müdürlüğü tarafından yürütülen laboratuvar denetimleri görevi 17.02.2011 tarih ve 741 sayılı genelge ile İl Müdürlüklerine verilmiştir.
Yapı malzemesi ve zemin laboratuvarları TS EN ISO/IEC 17025 Nisan 2012 “Deney ve Kalibrasyon Laboratuvarlarının Yeterliliği İçin Genel Şartlar” standardına göre kurulmaktadırlar.
İl Müdürlükleri bünyesinde oluşturulmuş olan Laboratuvar değerlendirme heyetleri laboratuvarların kuruluş aşamasından itibaren aşağıdaki denetimleri yürütmektedir;
- Belgelendirme incelemesi
- Ara denetim incelemesi
- Kapsam genişletme incelemesi
- Kısmi denetim incelemesi
- Denetçi Mühendis değişimi/ilavesi incelemesi
- Adres değişikliği incelemesi
- Numune toplama istasyonu incelemesi
konularında heyetimiz tarafından ayrıntılı incelemeler yapılarak, rapor hazırlanmak suretiyle denetimlerimiz tamamlanmaktadır.
Kamuoyuna saygı ile duyurulur.