Yalova Valiliği
Yalova Valiliği
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü
Yalova Valiliği
Yalova Valiliği

İhale Mevzuatı Bilgi Notları: Takvim yılından farklı hesap dönemine ait bilanço ve gelir tablosu sunan istekli için hangi işlem yapılır?

03 Ağustos 2016
İhale Mevzuatı Bilgi Notları: Takvim yılından farklı hesap dönemine ait bilanço ve gelir tablosu sunan istekli için hangi işlem yapılır?

 Takvim yılından farklı hesap dönemine ait bilanço ve gelir tablosu sunan istekli için hangi işlem yapılır?

KİK Kararı (2012/UH.I-4238)

Toplantı No: 2012/065

Gündem No: 73

Karar Tarihi: 07.11.2012

Karar No: 2012/UH.I-4238

 

Şikayetçi:

 Metafor İnş.Taah. Maden Tem. Nak. Oto.Teks. San.Tic. Ltd. Şti.-Bilba Elektirik İnş. Müh. Sosyal Hiz. Ltd. Şti. Ortak Girişimi, BAĞDAT CAD. NO : 160/4 MALTEPE ANKARA

İhaleyi yapan idare:

 Niğde Belediye Başkanlığı( Destek Hizmetleri Müdürlüğü), Asagı Kayabası Mahallesı Adlıye Sokak No:1 51100 NİĞDE

Başvuru tarih ve sayısı:

 12.10.2012 / 34309

Başvuruya konu ihale:

 2012/93840 İhale Kayıt Numaralı "18.5 (Onsekizbuçuk) Ay Süreyle Park Ve Yeşil Alanların Bakımı" İhalesi

Kurumca Yapılan İnceleme ve Değerlendirme:

Niğde Belediye Başkanlığı (Destek Hizmetleri Müdürlüğü)tarafından 10.09.2012tarihinde açık ihale usulüile yapılan “18.5 (Onsekizbuçuk) Ay Süreyle Park Ve Yeşil Alanların Bakımı” ihalesine ilişkin olarak Metafor İnş.Taah. Maden Tem. Nak. Oto.Teks. San.Tic. Ltd. Şti.-Bilba Elektirik İnş. Müh. Sosyal Hiz. Ltd. Şti. Ortak Girişimi’nin 26.09.2012tarihinde yaptığı şikâyet başvurusunun, idarenin 27.09.2012tarihli yazısı ile reddi üzerine başvuru sahibince  12.10.2012tarih ve 34309sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 12.10.2012tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.

 

            Başvuruya ilişkin olarak 2012/3775sayılı şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.

Karar:

 

Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.

 

İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle;

 

1) İdarece gönderilen kesinleşen ihale kararında bahse konu edilen belgenin sunulmadığı için bilanço bilgileri tablosunun kontrol edilemediği, bu nedenle tekliflerinin değerlendirme dışı bırakıldığının belirtildiği, söz konusu eksik belgenin ne olduğunun taraflarınca anlaşılamadığı, buna karşın bu belgenin idarece taraflarına veya bağlı bulundukları vergi dairesine sorularak öğrenebilecekken tekliflerinin değerlendirme dışı bırakılması işleminin yerinde olmadığı,

 

2) İhale üzerinde bırakılan isteklinin teklifinin aşırı düşük olduğu, idarece aşırı düşük teklif sorgulaması yapılmadan ihalenin sonuçlandırılmasının yerinde olmadığı,

 

İddialarına yer verilmiştir.

 

 Başvuru sahibinin iddialarının değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir:

 

1.        Başvuru sahibinin 1 inci iddiasına ilişkin olarak:

 

            Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin “Bilanço veya eşdeğer belgeler” başlıklı 35’inci maddesinde;

            (1) Bilançonun veya eşdeğer belgelerin istenildiği ihalelerde ihalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait;

a) Yayınlanması zorunlu olan yıl sonu bilançosunun veya gerekli bölümlerinin,

b) (a) bendinde belirtilen belgelere eşdeğer belgelerin,

her ikisinin de idarece istenilmesi zorunludur.

(2) Bilanço veya eşdeğer belgeler kapsamında;

a) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olan aday ve istekliler yıl sonu bilançosunu veya bilançonun üçüncü fıkradaki kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini,

           b) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olmayan aday ve istekliler yıl sonu bilançosunu veya bilançonun üçüncü fıkradaki kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini ya da bu kriterlerin sağlandığını göstermek üzere yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavirce standart forma uygun olarak düzenlenen belgeyi sunar.

(3) Adayın veya isteklinin ikinci fıkra uyarınca sunduğu belgelerde;

a) Belli sürelerde nakit akışını sağlayabilmesi için gerekli likiditeye ve kısa dönem (bir yıl) içinde borç ödeme gücüne sahip olup olmadığını gösteren cari oranın (dönen varlıklar/kısa vadeli borçlar) en az 0,75 olması, (hesaplama yapılırken; yıllara yaygın inşaat maliyetleri dönen varlıklardan, yıllara yaygın inşaat hakediş gelirleri ise kısa vadeli borçlardan düşülecektir),

b) Aktif varlıkların ne kadarının öz kaynaklardan oluştuğunu gösteren öz kaynak oranının (öz kaynaklar/toplam aktif) en az 0,15 olması, (hesaplama yapılırken, yıllara yaygın inşaat maliyetleri toplam aktiflerden düşülecektir),

c) Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0,50’den küçük olması,

ve belirtilen üç kriterin birlikte sağlanması zorunludur. Sunulan bilançolarda varsa yıllara yaygın inşaat maliyetleri ile yıllara yaygın inşaat hakediş gelirlerinin gösterilmesi gerekir.

            (4) Yukarıda belirtilen kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde, son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.

            (5) İhale veya son başvuru tarihi yılın ilk dört ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait belgelerini sunmayanlar, iki önceki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu belgelerde yeterlik kriterini sağlayamayanlar ise iki önceki yılın belgeleri ile üç önceki yılın belgelerini sunabilirler. Bu durumda, belgeleri sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.

          (6) 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 174 üncü maddesine göre takvim yılından farklı hesap dönemi belirlenen aday ve isteklinin bilançoları için bu hesap dönemi esas alınır.

          (7) Bilanço veya bilançonun üçüncü fıkradaki kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerinin ilgili mevzuatına göre düzenlenmiş ve yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir ya da vergi dairesince onaylanmış olması zorunludur. Yabancı ülkede düzenlenen bilanço veya bilançonun üçüncü fıkradaki kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerinin ise o ülke mevzuatına göre düzenlenmesi ve bu belgeleri düzenlemeye yetkili merci tarafından onaylanmış olması gereklidir.

          …

          (10) Aday veya isteklinin ortak girişim olması halinde, ortakların her birinin istenen belgeleri ayrı ayrı sunması ve üçüncü fıkranın (a), (b) ve (c) bentlerinde veya serbest meslek kazanç defteri özetine ilişkin dokuzuncu fıkrada belirtilen kriterleri sağlaması zorunludur.” hükmü,

          Anılan Yönetmeliğin “İş hacmini gösteren belgeler” başlıklı 36’ıncı maddesinde ise;

          (1) İş hacmini gösteren belgelerin istenildiği ihalelerde;

          a) İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait toplam ciroyu gösteren gelir tablosunun,

          b) Taahhüt altında devam eden hizmet işlerinin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen hizmet işlerinin parasal tutarını gösteren ihalenin yapıldığı yıldan önceki yılda düzenlenmiş faturaların her ikisinin de idarelerce istenilmesi zorunludur.

          (2) Aday veya isteklinin birinci fıkrada belirtilen belgelerden birini sunması yeterlidir. Serbest meslek erbabının iş hacmi serbest meslek kazanç defteri özeti ile belgelendirilir.

          (3) Taahhüt altında devam eden işlerin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen işlerin parasal tutarını tevsik etmek üzere; hizmet işleri ile ilgili fatura örnekleri ya da bu örneklerin noter, yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir ya da vergi dairesince onaylı suretleri sunulur.

          (4) Toplam ciro; gelir tablosundaki brüt satışlar tutarından, satıştan iadeler, satış iskontoları ve diğer indirimlerin tutarları düşülmek suretiyle ulaşılan net satışlar tutarıdır.

          (5) Taahhüt altında devam eden işlerin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen işlerin parasal tutarının hesabında, yurt içinde ve yurt dışında gerçekleştirilen işlerden elde edilen gelirlerin toplamı dikkate alınır.

          (6) İş hacmini gösteren belgelere ilişkin kriterler aşağıdaki esaslara göre belirlenir:

          a) Açık ihale usulüyle yapılan ihaleler ile Kanunun 21 inci maddesinin (b) ve (c) bentlerine göre yapılan ihalelerde, toplam cironun teklif edilen bedelin % 25’inden, taahhüt altında devam eden işlerin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen işlerin parasal tutarının ise teklif edilen bedelin % 15’inden az olmaması gerekir. Bu kriterlerden herhangi birini sağlayan ve sağladığı kritere ilişkin belgeyi sunan istekli yeterli kabul edilir.

          b) Belli istekliler arasında ihale usulüyle yapılan ihalelerin ön yeterlik aşaması ile Kanunun 21 inci maddesinin (a), (d) ve (e) bentlerine göre yapılan ihalelerin yeterlik aşamasında, toplam ciro için yaklaşık maliyetin % 25’i ile % 35’i aralığında, taahhüt altında devam eden işlerin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen işlerin parasal tutarı için ise yaklaşık maliyetin % 15’i  ile % 25’i aralığında idarece belirlenecek parasal tutar asgari yeterlik kriteri olarak öngörülür. Bu kriterlerden herhangi birini sağlayan ve sağladığı kritere ilişkin belgeyi sunan aday veya istekli yeterli kabul edilir.

 

          (7) İlgili mevzuat uyarınca gelecek yıllara yaygın olarak gerçekleştirilecek işlerin, açık ihale usulüyle ve Kanunun 21 inci maddesinin (b) ve (c) bentlerine göre ihale edilmesi halinde, iş hacmine ilişkin oranların, bir yıldan fazla süreli işlerde 4/5’i, iki yıldan fazla süreli işlerde 3/5’i, üç yıldan fazla süreli işlerde ise 2/5’i alınarak hesaplanan oranlar yeterlik kriteri olarak belirlenir. Belli istekliler arasında ihale usulüyle yapılan ihalenin ön yeterlik aşaması ile Kanunun 21 inci maddesinin (a), (d) ve (e) bentlerine göre yapılan ihalelerin yeterlik aşamasında ise bu oranlara göre belirlenen parasal tutarlar asgari yeterlik kriteri olarak öngörülür.

          (8) Altıncı ve yedinci fıkralardaki kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde, son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.

          …

          10) 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 174 üncü maddesine göre takvim yılından farklı hesap dönemi belirlenen aday ve isteklinin gelir tablosu için bu hesap dönemi esas alınır.

          (11) Gelir tablosunun veya serbest meslek kazanç defteri özetinin yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir ya da vergi dairesince onaylı olması zorunludur. Yabancı ülkede düzenlenen gelir tablosunun o ülke mevzuatına göre düzenlenmesi ve bu belgeyi düzenlemeye yetkili merci tarafından onaylanmış olması gereklidir.”

          (12) İş ortaklığı olarak ihaleye katılan aday ve isteklilerde; iş hacmine ilişkin kriterlerin, her bir ortak tarafından iş ortaklığındaki hissesi oranında sağlanması zorunludur.”hükmü yer almaktadır.

         

            Başvuruya konu ihaleye ait idari şartnamenin “İsteklinin ihalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait yıl sonu bilançosu veya eşdeğer belgeleri” başlıklı 7.4.2 nci maddesinde;

 

            “a) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olan istekliler, yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterleri sağlandığını gösteren bölümlerini,

b) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olmayan istekliler, yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterleri sağladığını gösteren bölümlerini ya da bu kriterlerin sağlandığını göstermek üzere yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir tarafından standart forma uygun olarak düzenlenen belgeyi (Standart Form: KİK025.1/H)

sunmaları gerekmektedir.

Sunulan bilanço veya eşdeğer belgelerde;

a) Belli sürelerde nakit akışını sağlayabilmesi için gerekli likiditeye ve kısa dönem (bir yıl) içinde borç ödeme gücüne sahip olup olmadığını gösteren cari oranın (dönen varlıklar/kısa vadeli borçlar) en az 0,75 olması, (hesaplama yapılırken; yıllara yaygın inşaat maliyetleri dönen varlıklardan, yıllara yaygın inşaat hakediş gelirleri ise kısa vadeli borçlardan düşülecektir),

b) Aktif varlıkların ne kadarının öz kaynaklardan oluştuğunu gösteren öz kaynak oranının (öz kaynaklar/toplam aktif) en az 0,15 olması, (hesaplama yapılırken, yıllara yaygın inşaat maliyetleri toplam aktiflerden düşülecektir),

c) Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0,50?den küçük olması,

ve belirtilen üç kriterin birlikte sağlanması zorunludur. Sunulan bilançolarda varsa yıllara yaygın inşaat maliyetleri ile yıllara yaygın inşaat hakediş gelirlerinin gösterilmesi gerekir.

Yukarıda belirtilen kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde, son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.

          …

            Bilanço veya bilançonun yukarıda belirtilen kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerinin ilgili mevzuatına göre düzenlenmiş ve yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir ya da vergi dairesince onaylanmış olması zorunludur. Yabancı ülkede düzenlenen bilanço veya bilançonun yukarıda belirtilen kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerinin ise o ülke mevzuatına göre düzenlenmesi ve bu belgeleri düzenlemeye yetkili merci tarafından onaylanmış olması gereklidir.           

            İsteklinin ortak girişim olması halinde, ortakların her birinin istenen belgeleri ayrı ayrı sunması ve yukarıda belirtilen kriterleri sağlaması zorunludur.”düzenlemesine,

 

            Anılan şartnamenin 7.4.3’üncü maddesinde ise;

 

“ İsteklinin,

a) İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait toplam ciroyu gösteren gelir tablosunun,

b)Taahhüt altında devam eden hizmet işlerinin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen hizmet işlerinin parasal tutarını gösteren ihalenin yapıldığı yıldan önceki yılda düzenlenmiş faturaların,

İsteklinin birinci fıkrada belirtilen belgelerden birini sunması yeterlidir.

Taahhüt altında devam eden işlerin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen işlerin parasal tutarının hesabında, yurt içinde ve yurt dışında gerçekleştirilen işlerden elde edilen gelirlerin toplamı dikkate alınır.

Toplam cironun teklif edilen bedelin % 20'sinden, taahhüt altında devam eden işlerin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen işlerin parasal tutarının ise teklif edilen bedelin % 12'sinden az olmaması gerekir. Bu kriterlerden herhangi birini sağlayan ve sağladığı kritere ilişkin belgeyi sunan istekli yeterli kabul edilir.

Bu kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde, son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.

Gelir tablosunun, yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir ya da vergi dairesince onaylı olması zorunludur. Yabancı ülkede düzenlenen gelir tablosunun o ülke mevzuatına göre düzenlenmesi ve bu belgeyi düzenlemeye yetkili merci tarafından onaylanmış olması gereklidir.

İş ortaklığı olarak ihaleye katılan isteklilerde; iş hacmine ilişkin kriterlerin, her bir ortak tarafından iş ortaklığındaki hissesi oranında sağlanması zorunludur.” düzenlemesi yer almaktadır.

 

            İdarece gönderilen ihale işlem dosyasının incelenmesi neticesinde; incelemeye konu ihaleye 4 teklif verildiği, ihale komisyonunca yapılan değerlendirme sonucunda Metafor İnş. Taah. Maden Tem. Nak. Oto. Teks. San. Tic. Ltd. Şti.-Bilba Elektrik İnşaat Mühendislik Sosyal Hiz. San. Tic. Ltd. Şti. İş Ortaklığı’nın teklifinin bilanço bilgiler tablosunun ekinde sunulması zorunlu olan tek düzen hesap planı ayrıntılı bilanço ve ayrıntılı gelir tablosu kalemlerinin tamamını sunmadığı için bilgiler tablosunun kontrol edilemediği ve söz konusu bilanço ve gelir tablosuna ait ekler teklif dosyasında yer almadığından Kamu İhale Genel Tebliği’nin 16.6.1’inci maddesi uyarınca, Tamçiz Sosyal Hizmetler Otomasyon İnşaat Peyzaj Taahhüt Ticaret Limited Şirketi’nin teklifinin ise teklif mektubu eki, geçici teminat mektubu ve banka referans mektubu sunmadığı gerekçesiyle değerlendirme dışı bırakıldığı, 14.09.2012 tarihli ihale komisyonu kararı ile ihalenin Cengiz Hasmer (Kervan Yapı) üzerinde bırakıldığı anlaşılmıştır.

 

            Başvuru sahibi Metafor İnş. Taah. Maden Tem. Nak. Oto. Teks. San. Tic. Ltd. Şti.-Bilba Elektrik İnşaat Mühendislik Sosyal Hiz. San. Tic. Ltd. Şti. İş Ortaklığı’nın bilanço ve eşdeğer belgeler ile iş hacmine ilişkin belgeler incelendiğinde;

           

Pilot ortak Metafor İnşaat Taahhüt Maden.Tem.Nak. Otom. Teks. San. ve Tic. Ltd. Şti. tarafından SMMM İlyas Uzun tarafından düzenlenmiş 2010 ve 2011 yıllarına ilişkin bilanço değerleri ile mevzuatta istenilen oranların gösterildiği bilanço bilgileri tablosu sunulduğu, söz konusu tabloda cari oranın 0,97, öz kaynak oranının 0,50, kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranın ise 0,005 olarak hesaplandığı, aynı meslek mensubu tarafından onaylı bilanço ve gelir tablosu bilgilerinin yer aldığı 2011 Kurumlar Vergisi Beyannamesi sunulduğu, 

 

Özel ortak Bilba Elektrik İnşaat Mühendislik Müşavirlik ve Sosyal Hizmetler Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi tarafından SMMM Tahmiran Yıldırım tarafından düzenlenmiş 2010 ve 2011 yıllarına ilişkin bilanço değerleri ile mevzuatta istenilen oranların gösterildiği bilanço bilgileri tablosu sunulduğu, söz konusu tabloda cari oranın 1,22, öz kaynak oranının 0,32, kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranın ise 0,02 olarak hesaplandığı, aynı meslek mensubu tarafından onaylı 2011 ve 2010 yılı Kurumlar Vergisi Beyannamesi sunulduğu,  2011 yılı Kurumlar Vergisi Beyannamesinde bilanço ve gelir tablosu bilgilerinin yer almadığı, 2010 yılı Kurumlar Vergisi Beyannamesinde ise; 2009 ve 2010 yıllarına ait  “Dönen Varlıklar”a ilişkin değerlerin gösterildiği bilançonun yer aldığı, gelir tablosunun yer almadığı görülmüştür.

 

           Yukarıda aktarılan Yönetmelik hükmü ile İdari Şartname düzenlemesine göre, ilgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olan isteklilerin, yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterleri sağladığını gösteren bölümlerini sunmaları; ilgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olmayan isteklilerin ise yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini ya da bu kriterlerin sağlandığını göstermek üzere yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavirce standart forma uygun olarak düzenlenen belgeyi sunmaları gerekmektedir. 

           Dolayısıyla, ilgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olmayan başvuru sahibi isteklinin, gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren SMMM tarafından düzenlenen “Bilanço Bilgileri Tablosu” nu sunması yeterlidir. Bu çerçevede, idarece anılan isteklinin teklifinin bilanço bilgileri tablosunun ekinde “Tek Düzen Hesap Planı Ayrıntılı Bilanço Tablosu” sunulmadığı gerekçesiyle değerlendirme dışı bırakılması işlemi yerinde olmamakla birlikte, söz konusu özel ortak tarafından ihaleye katılımda ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin istenilen belgelerden iş hacmini gösteren gelir tablosu veya faturaları sunmadığı anlaşıldığından, idarece başvuru sahibi isteklinin teklifinin bu nedenle değerlendirme dışı bırakılması işleminde mevzuata aykırılık bulunmamıştır.

 

           
2 ) Başvuru sahibinin 2 nci iddiasına ilişkin olarak:

           

            4734 sayılı Kamu İhale Kanununun “İhalelere yönelik başvurular” başlıklı 54 üncü maddesinde; “İhale sürecindeki hukuka aykırı işlem veya eylemler nedeniyle bir hak kaybına veya zarara uğradığını veya zarara uğramasının muhtemel olduğunu iddia eden aday veya istekli ile istekli olabilecekler, bu Kanunda belirtilen şekil ve usul kurallarına uygun olmak şartıyla şikayet ve itirazen şikayet başvurusunda bulunabilirler.” hükmü yer almaktadır.
 

          İhalelere Yönelik Başvurular Hakkındaki Yönetmelik’in “Şikayet ehliyeti” başlıklı 5 inci maddesinde; (1) İhale sürecindeki hukuka aykırı işlem veya eylemler nedeniyle bir hak kaybına veya zarara uğradığını veya zarara uğramasının muhtemel olduğunu iddia eden;

 …

          c) İstekliler; yeterlik başvurularının veya tekliflerin sunulması, değerlendirilmesi ve ihalenin sonuçlandırılmasına ilişkin idari işlem veya eylemler, hakkında başvuruda bulunabilir.”hükmü yer almaktadır.

           
           İncelemeye konu ihalede başvuru sahibinin İdari Şartnamede öngörülen ekonomik ve mali yeterlik  kriterini sağlayamaması nedeniyle teklifinin değerlendirmeye alınma olasılığı ortadan kalkmış olduğundan, idarece, ihale üzerinde bırakılan istekliye aşırı düşük sorgulaması yapılarak ihalenin sonuçlandırılmasına yönelik işlemler açısından başvuru sahibinin herhangi bir hak kaybının veya zararının veya zarara uğrama ihtimalinin bulunmadığı anlaşılmıştır. Bu itibarla, ikinci iddiaya yönelik başvurunun ehliyet bakımından reddedilmesi gerekmektedir.

 

Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanunun 65 inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 60 gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere;

 

Anılan Kanunun 54 üncü maddesinin onuncu fıkrasının (c) bendi gereğince itirazen şikâyet başvurusunun reddine,

 

Oyçokluğu ile karar verildi.

 

Facebook’ta Paylaş Twitter’da Paylaş Google Plus’da Paylaş Yazdır