Alo 181 hattıyla Çevre ve Şehircilik Bakanlığı bilgi, şikâyet ve randevu taleplerine cevap oluyor
Çevre ve Şehircilik Bakanlığının vatandaşlarla birebir iletişim kurmak ve sorunlara çözüm üretmek için kurduğu Alo 181 hattı vatandaşa çözüm üretti.
7 gün 24 saat hizmetle Çevre ve Şehircilik Bakanlığının uygulama alanına ilişkin tüm konularda telefonları karşılayan iletişim hattı, her yıl daha fazla sayıda vatandaşın aradığı bir hat durumuna geldi.
-Çevre Şikâyetleri Çözümleniyor
Çevre Yönetimi başlığı altında hava, su, toprak, atık, gürültü ve deniz kirliliği konulu şikâyetleri kayıt altına alarak şikâyet ve ihbar sonuçlarını vatandaşa bildiren Çağrı Merkezi aynı zamanda Tapu Kadastro bilgi ve randevu işlemlerinin yanı sıra Kentsel Dönüşüm hakkında da bilgi veriyor.
-Her Soruya Cevap Her soruna Çözüm
Gelen çağrıların Tapu ve Kadastro için, Kentsel Dönüşüm, Çevre yönetimi, ÇED çalışmaları, belediye ve İl Özel İdare ile birlikte diğer alt konu başlıkları altında gerçekleşti. Çağrıların bazıları şikâyet ve ihbar bildirimi olarak kayıt altına alındı.
Alo 181’e çevreyle ilgili en çok soru; başta atık yağlar olmak üzere, kâğıt, cam, plastik ve metal gibi ürünlerin geri dönüşümü hakkında geldi.
Kentsel Dönüşüm kapsamında evini yenilemek için arayan vatandaşlar ise daha çok kredi-faiz destekleri ve kira yardımları konusunda bilgi aldı.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ülkede depreme dayanıksız konutların yenilenmesi ve can kaybının önüne geçilmesi için Kentsel Dönüşüm seferberliği başlatırken evini yenilemek isteyen vatandaşlara da kredi-faiz desteğinin yanı sıra tercihe göre 18 aya kadar kira yardımı yapabiliyor.
Her yaştan kişinin ulaştığı Alo 181’e vatandaşlar, daha temiz ve yeşil bir çevre için düşüncelerini de paylaşıyor, görüş önerileri getiriyor. Bir telefonla sorunlarını çözüme kavuşturan ve zaman kaybının önlenmesi neticesinde Çağrı Merkezi’nden olan memnuniyet oranı da sürekli artıyor.