Çevre Görevlisi, Çevre Yönetim Birimi ve Çevre Danışmanlık Firmaları Hakkında Yönetmelik kapsamında daha önce çevre görevlisi belgesi almış olanlar için uzaktan eğitimle “Çevre Görevlisi Vize Yenileme Eğitimi” düzenlenecektir.
> Çevre Görevlisi Vize Yenileme Eğitimi başvuruları 18.10.2018-05.11.2018 tarihleri arasında kabul edilecektir.
>Çevre Görevlisi Vize Yenileme Eğitimi için başvurular ve eğitim internet üzerinden yapılacaktır.
>Bu eğitime 1 Kasım 2018- 1 Ağustos 2019 tarihleri arasında Çevre Görevlisi Belge Geçerlilik süresi dolacaklar başvuru yapabilecektir.
>Adaylar, online Uzaktan Eğitim Portalı (http://uzaktanegitimcsb.gov.tr) üzerinden başvurular tamamlandıktan sonra gruplar halinde eğitime alınacaktır.
>Eğitim süresi 7 (yedi) takvim günü ile sınırlandırılacaktır. Bu süre sonunda adaylar için online uzaktan eğitim portalı kapatılacaktır. Hiçbir şekilde ilave süre uzatımı yapılmayacaktır. Adaylar kendilerine bildirilen tarih aralığında uzaktan eğitim portalına giriş yaparak eğitimi tamamlamak zorundadır. Bu süre içerisinde eğitimi tamamlamayan adaylar eğitim haklarını kaybetmiş sayılacak ve Eğitim için yatırdıkları ücreti geri alamayacaklardır.
>Eğitimi tamamlayan adaylara elektronik olarak sertifika (e-sertifika) düzenlenecektir.
>“Çevre Görevlisi Vize Uzaktan Eğitim Ücreti” 200 TL olup, adaylar Eğitim Ücretini, önce http://uzaktanegitimcsb.gov.tr adresinden (yani online uzaktan eğitim portalından) “kaydol” butonuna tıklayarak kayıt yaptırıp, bilgilerini yükledikten sonra sistemin vereceği referans numarası ile Türkiye Halk Bankası A.Ş.’ de açılan Çevre ve Şehircilik Bakanlığı hesabına yatıracaklardır. Ödenen ücret Halk Bankası tarafından otomatik olarak sisteme yüklenecektir. Eğitim Ücreti yatırıldıktan sonra adayların başvuruları onaylanacaktır. Adaylar ayrıca sisteme dekont yüklemeyeceklerdir.
>Eğitim için başvuruda istenilen bilgilerin (E-Posta, Tel, v.b) eksiksiz şekilde doldurulması gerekmektedir. Eğitim ile ilgili her türlü bilgilendirme (başvuru onay-red, eğitime başlama tarihleri vb.) adaylar tarafından başvuru sırasında verilen e-posta adreslerine yapılacaktır.
> Uzaktan eğitim başvurusu için E-imza/Mobil imzaya gerek yoktur.
>Eğitimi tamamlayarak sertifikasını alan adaylar, vize başvurusu yapmak için Bakanlığımız Entegre Çevre Bilgi Sistemi (http://eyeterlik.cevre.gov.tr) yazılım portalı üzerinden e-devlet şifreleri ile giriş sağlayarak “Vize İşlemleri Nedeniyle Belge Yenileme” başvurusunu seçerek, e-imza/mobil imza ile elektronik olarak başvuru yapacaklardır.
>Uzaktan Eğitim portalı üzerinden hatalı başvuru yapanların yatırdıkları ücretin iadesi yapılmayacaktır.
>Eğitim sonunda alınacak sertifikalar kişilerin Çevre Görevlisi Belgelerinin geçerlilik tarihine kadar kullanılacaktır. Belge geçerlik tarihi dolmadan başvuru yapılması gerekmektedir.
Önemli Not:
1- Açılan bu eğitim; 1 Kasım 2018- 1 Ağustos 2019 tarihleri arasında çevre görevlisi belgesi süresi dolacaklar için son vize yenileme eğitimi olacaktır.
2- Bakanlığımız merkez ve taşra teşkilatında çalışan ve hali hazırda Bakanlık çalışanı olarak Çevre Görevlisi Belgesi alan kişiler, vize yenileme başvurusu yaptıkları tarih itibari ile Bakanlığımız merkez ve taşra teşkilatının çevre ile ilgili birimlerinde çalıştıklarını belgelendirmeleri durumunda, yapılacak Çevre Görevlisi Vize Yenileme Eğitimine katılmalarına gerek bulunmamaktadır. Bu durumda olanlar Çevre Görevlisi belgelerini vize yaptırmak için eyeterlik.cevre.gov.tr portalı üzerinden ilgili belgelerle başvuru yapabileceklerdir.
3- Vize Yenileme Eğitimi başvurusu yapıldığı esnada, eğitim süresince, eğitim sonunda yaşanacak her türlü sıkıntı (sistemin referans numarası üretmemesi, yanlış e-posta adresi, iletişim bilgileri, okul bilgileri, UEP kullanıcı adı ve şifre unutulması v.b.) için Uzaktan Eğitim Portalı (http://uzaktanegitimcsb.gov.tr) üzerindeki hata/istek bildirim butonundan başvuru yapılacaktır. (Hata/istek bildirim butonundan sadece uzaktan eğitim sistemi ile ilgili sorunlar bildirilecektir)
4- Uzaktan Eğitim Portalı’nın eğitim ücreti için referans numarası üretmemesi durumunda adayların öncelikle Merkezi Nüfus İdaresi Sistemi (MERNİS) üzerinden adres bilgilerini kontrol ederek gerekirse güncelleme yapmaları gerekmektedir. Adres bilgilerinin hatalı veya eksik olması durumunda portal tarafından referans numarası üretilememektedir.
İletişim için;
Ad-Soyad |
Telefon |
E-Posta Adresi |
Nejat AYDIN |
0 (312) 410 18 53 |
|
Zeynep Çağrı KOÇAK |
0 (312) 410 18 37 |
|
Şaban TAMDEMİR |
0 (312) 410 18 64 |
|
Ömer ULUTAŞ |
0 (312) 410 18 60 |
|
Hakan YEŞİL |
0 (312) 410 19 73 |