Yalova Valiliği
Yalova Valiliği
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü
Yalova Valiliği
Yalova Valiliği

Atık Yönetim Planı Hazırlanırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

28 Haziran 2016
Atık Yönetim Planı Hazırlanırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

02.04.2015 tarih ve 29314 sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Atık Yönetimi Yönetmeliği ile Tehlikeli Atıkların Kontrolü Yönetmeliği 02.04.2016 tarihinde yürürlükten kalmıştır. Atık Yönetimi Yönetmeliği’nin 5’inci maddesinin birinci fıkrasının (o) bendi ve 9’uncu maddesinin birinci fıkrasının (c) bendine istinaden atık üreticilerinin atık yönetim planlarını hazırlayarak sunmakla yükümlü olduğu, anılan yönetmeliğin 7’nci maddesinin birinci fıkrasının (j) bendinde; sunulan atık yönetim planlarının İl Müdürlüklerince değerlendirilerek onaylanması yükümlülüğünün tanımlandığı belirtilmektedir.

Bu kapsamda; atık üreticileri faaliyetleri sonucu oluşan tehlikeli ve tehlikesiz atıklarının yönetimini ne şekilde sağladıkları, ilerleyen yıllarda bu atıkların yönetimine yönelik olarak atık azaltıcı hangi tedbirlerin alınacağına dair bilgileri de içeren üç yıllık endüstriyel atık yönetim planları Bakanlığımız web sayfasında yer alan formata uygun hazırlayarak İl Müdürlüklerine sunmalıdırlar.

Atık üreticileri, tehlikeli ve tehlikesiz atıklarına ilişkin bilgileri içeren Endüstriyel Atık Yönetim Planlarını, plan formatında da belirtildiği üzere bir önceki yılın fiili verileri, bulunduğu yıl ve bir sonraki yılı içerecek şekilde üç yıllık olarak hazırlayarak İl Müdürlüğünün onayına sunması gerekmektedir. Söz konusu atık yönetim planında yer alan bilgilerin değerlendirilmesi ve mevzuata uygun olması halinde plan İl Müdürlüğümüzce onaylanacaktır.

Bununla birlikte, “Tehlikeli Maddeler İçin Yaptırılacak Zorunlu Sorumluluk Sigortalarına İlişkin Tarife ve Talimatta Değişiklik Yapılmasına Dair Tarife ve Talimat” 10.04.2016 tarihli ve 29680 sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiş olup anılan tarife ve talimatta Tehlikeli Atık Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortasının yaptırılmasına ilişkin olarak dipnotla açıklamaya yer verilmiştir. Bu açıklama doğrultusunda Tehlikeli Atık Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası yaptırılırken tesislerin kapasite raporlarının dikkate alınması, kapasite raporunda tesisin ürettiği, topladığı, taşıdığı, ara depoladığı, yeniden kullandığı, geri kazandığı ve/veya bertaraf ettiği tehlikeli atık miktarına ilişkin bilgi yer alıyorsa bu miktar dikkate alınarak maliyet hesaplaması yapılması ve ilgili tabloda yer alan sigorta teminatına göre sigortanın yaptırılması, kapasite raporunun bulunmaması veya kapasite raporunda atık miktarına ilişkin bilginin yer almaması halinde ise tesisin bir önceki takvim yılı içerisinde oluşan veya yönetimini sağladığı ya da Bakanlığımız Çevre Bilgi Sistemi üzerinden beyanı/kütle denge bildirimi yapılan tehlikeli atık miktarı dikkate alınarak maliyet hesaplaması yapılması ve ilgili tabloda yer alan sigorta teminatına göre sigortanın yaptırılması gerekmektedir.

Yine kıyı tesisleri için, ‘’Kıyı Tesisleri Deniz Kirliliği Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Tarife ve Talimat’’ 06.11.2009 tarihli ve 27398 sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiş olup tarife ve talimatla Kıyı Tesisleri Zorunlu Mali Sorumluluk sigortasının yaptırılması gerekmektedir.

Atık Yönetim Planında ayrıca bir önceki yıla ait atık beyanı, tehlikeli ve tehlikesiz atık geçici depolama alanı fotoğrafları ekler kısmında belirtilmelidir.

Endüstriyel Atık Yönetim Planı formatına ulaşmak için tıklayınız

 

Facebook’ta Paylaş Twitter’da Paylaş Google Plus’da Paylaş Yazdır