Yalova Valiliği
Yalova Valiliği
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü
Yalova Valiliği
Yalova Valiliği

ARGE:22 ÇEVRE EĞİTİMİNDE YENİ VE ENTEGRE YAKLAŞIMLAR

ARGE:22 Çevre Eğitiminde Yeni Ve Entegre Yaklaşımlar
ARGE:22 Çevre Eğitiminde Yeni Ve Entegre Yaklaşımlar
ARGE:22 Çevre Eğitiminde Yeni Ve Entegre Yaklaşımlar
ARGE:22 Çevre Eğitiminde Yeni Ve Entegre Yaklaşımlar
ARGE:22 Çevre Eğitiminde Yeni Ve Entegre Yaklaşımlar
ARGE:22 Çevre Eğitiminde Yeni Ve Entegre Yaklaşımlar
ARGE:22 Çevre Eğitiminde Yeni Ve Entegre Yaklaşımlar
ARGE:22 Çevre Eğitiminde Yeni Ve Entegre Yaklaşımlar
ARGE:22 Çevre Eğitiminde Yeni Ve Entegre Yaklaşımlar
ARGE:22 Çevre Eğitiminde Yeni Ve Entegre Yaklaşımlar
ARGE:22 Çevre Eğitiminde Yeni Ve Entegre Yaklaşımlar
ARGE:22 Çevre Eğitiminde Yeni Ve Entegre Yaklaşımlar
ARGE:22 Çevre Eğitiminde Yeni Ve Entegre Yaklaşımlar
ARGE:22 Çevre Eğitiminde Yeni Ve Entegre Yaklaşımlar
ARGE:22 Çevre Eğitiminde Yeni Ve Entegre Yaklaşımlar

ARGE:22 Çevre Eğitiminde Yeni Ve Entegre Yaklaşımlar

Yaşadığımız çevreye olan farkındalığımızın ve duyarlılığımızın arttırılması amacıyla pek çok yenilikçi uygulamaya imza atıyoruz. Hepsi de Türkiye’de ilk ve birbirinden ilginç!

Toplumun tüm kesimlerini çevre konusunda bilgilendirmek, bilinçlendirmek, olumlu ve kalıcı davranış değişiklikleri kazandırmak, doğal, tarihi ve kültürel değerlerin korunmasını sağlamak ve sorunların çözümünde fertlerin aktif katılımlarını sağlamak çevre eğitiminin temel hedefidir. Çevre eğitiminin çok ciddi bir şekilde ele alınıp uygulanabilmesi ve toplumun bütün kesiminin yapılacak olan çalışmalara katkı sunmasının sağlanması ile çevre eğitiminde yol alınabilir.

Bu hedefe ulaşmak için bireysel çıkarların toplumsal çıkarlardan ayrı düşünülemeyeceği gerçeğini kavratacak bir eğitim yöntemi uygulanmalıdır. Çevre eğitimi yalnız bilgi vermek ve sorumluluk hissi oluşturmakla kalmamalı, insan davranışını da etkilemelidir. Bunun için eğitim çalışmalarında işitsel ve görsel materyaller ile uygulamaya ağırlık verilmelidir.

Çevrenin korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesi konularında gösterilen çabaların amacı, insanların daha sağlıklı ve güvenli bir çevrede yaşamalarının sağlanmasıdır. Bunu sağlayacak olan da insanın kendisidir. Çünkü çevreye zarar veren de, çevreyi koruyan ve geliştiren de insandır. Bu kapsamda Çevre eğitimlerinin birinci hedef kitlesi geleceğimizin teminatı çocuklarımızdır. Anaokulundan başlamak üzere ilk, orta ve lise seviyesinde hazırlanmış olan çevre eğitiminin verilmesi ile çevre bilincinin yerleşmesi sağlanabilir.

Bakanlığımız ve İl Müdürlüğümüz Çevre Eğitimine büyük önem vermekte ve bu konuda kapsamlı çalışmalar yürütmektedir. İl Müdürlüğümüz İlimiz genelindeki okullarda işitsel ve görsel materyaller kullanarak her yıl İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile koordineli olarak 10’larca okulda binlerce öğrenciye Çevre Eğitimi düzenlemektedir.

Bu kapsamda 2014 yılında 8 okulda 750 öğrenciye, 2015 yılında 10 okulda 1200 öğrenciye, 2016 yılında 12 okulda 2360 öğrenciye, 2017 yılında ise 19 okulda 1500 öğrenciye çevre içerikli eğitim verilmiştir.

Çevre eğitimlerinin yanında çevre içerikli tiyatro gösterileri de son dört yıldır okullarımızda gösterilmektedir. “Çevreci Kızgın” ile başlayan gösterilerimiz “Afacanlar İş Başında” ve “Bizim Dünya” isimli oyunlarla devam etmektedir. Bu kapsamda 2014 yılında 19 okulda 2765 öğrenciye, 2015 yılında 15 okulda 2350 öğrenciye, 2016 yılında 13 okulda 2315, 2017 yılında 9 okul da 1110 öğrenciye çevre içerikli tiyatro gösterisi izlettirilmiştir.

Ayrıca Web sitemiz üzerinden Türkiye’de ilk ve tek online olarak düzenlenen Çevreciyiz ödüllü bilgi yarışmamız ile de üç binin üzerinde ilk, orta, lise ve yetişkin grubundan bireye ulaşılmış ve çevre bilinci oluşturulmaya çalışılmıştır.

Yine Lise öğrencilerine teorik ve pratik eğitimler verilerek Fahri Çevre Müfettişi olmaları sağlanmış ve gençlerin gözünden çevrenin görülmesi ile farklı bir çevre denetim süreci oluşturulmuştur. Proje kapsamında; İlk, Orta ve Lise düzeyindeki okullarda aşağıdaki ilave çalışmalar yapılacaktır.

İLKOKUL

1-İlköğretim grubunda yer alan çocuklar için eğitici çizgi film hazırlanacaktır. Eğitimlerde gösterilecek olan bu çizgi filmin kahramanı Hay (bir adada tek başına büyüyen ve bizim medeniyetimizde insan-çevre-yaratıcı üzerine önemli bilgiler içeren roman kahramanı Hay bin Yekzan) maskot haline getirilecek ve okullara eğitime gidilirken, bu maskot eğitime dahil edilecektir. Kalıcılığı artırmak için üzerinde maskotun olduğu kupa, kalemlik gibi küçük hediyeler hazırlanacaktır.

2- Gruba yönelik geri dönüşüm temalı tiyatro hazırlanacak ve okullarda gösterimi yapılacaktır.

3-Anasınıflarında geri dönüşüm temasının işlenerek çocuklarla etkinlikler yapılacak ve ilimizin değişik yerlerinde sergilenecektir.

ORTAOKUL

1-Küresel ısınma ve alınabilecek önlemler temalı çevre sunumu hazırlanarak eğitim çalışmaları yapılacaktır.

2-Bu grup çocukların küresel ısınmaya ve önlemlerine yönelik bakış açılarını ortaya koyabilecekleri proje yarışması uygulanacaktır.

LİSE

1-Teorik ve pratik eğitimler verilerek çevre mevzuatı hakkında bilgilendirme yapılan öğrenciler sınavla başarılı olmaları durumunda kendilerine Fahri Çevre Denetçisi sertifikası ve kimlik kartı verilmektedir. Böylelikle öğrencilerin çevre kirliliğine müdahalesi sağlanmış ayrıca çevre ile ilgili farkındalıkları artırılmıştır. Bu kapsamda 21 öğrenciye Fahri Çevre Denetçisi eğitimi verilerek sertifika almaları sağlanmıştır. Genç gönüllü çevre müfettişi uygulamamız her yıl güncellenerek devam ettirilecektir.

İNTERNET ÜZERİNDEN ÖDÜLLÜ YARIŞMA

İlk, orta ve yetişkin (lise ve yetişkin ) kategorisi için tek portalda farklı girişlerin yapılabildiği, İl Müdürlüğü web adresinden online olarak düzenlenen çevre bilgi yarışmamız ile her kategori de çoktan seçmeli olarak hazırlanan sorulardan, günde 5 soru ve üzeri soruyu doğru cevaplayan yarışmacılar yapılacak kuraya katılım hakkı kazanmakta ve komisyon nezaretinde yapılan kura çekimi ile ödül kazananlar belirlenmektedir. Çevreciyiz bilgi yarışmamız ile bugüne kadar binlerce kişiye ulaşılmış ve 100’ün üzerinde yarışmacıya ödül verilmiştir. Ayrıca her 10 soruyu doğru cevaplayan yarışmacılar adına fidan dikilmiş, 50 ve üzeri soruya doğru cevap veren yarışmacılara ise Fahri Çevre Denetçisi belgesi ile fidan dikim sertifikası takdim edilmiştir. Yarışmamız sürpriz ödüller ve yeni sorular ile devam etmektedir.

Bu faaliyetlerin yanında her yıl 5 Haziran Dünya Çevre Günü kapsamında değişik etkinlikler düzenlenerek çevre bilinci artırma çalışmaları gerçekleştirilmektedir. Dünya Çevre Günü etkinliklerinde; doğa yürüyüşü, sahil temizliği, çevre panayırı, konserler, fidan dikimi, huzurevi ziyareti, çevre pikniği, deniz gezisi, deniz tatbikatları, bez torba kullanımını yaygınlaştırma etkinliği, söyleşiler, geri dönüşüm tesisi ve atıksu arıtma tesisi ziyaretleri, öğrencilere yönelik çevre şenlikleri, bisiklet turları, resim şenliği, ödüllü resim, şiir, slogan vb. yarışmalar, sahil voleybolu turnuvası, sanayicilere yönelik eğitimler, çevre sergisi, Çöpüm Sanat Olsun Etkinliği, Minik Eller Duvar Boyama Etkinliği, fotoğraf sergisi, balık adamlarla deniz temizliği vb. pek çok etkinlik gerçekleştirilmiş ve gerçekleştirilmeye devam etmektedir. Projemizin geniş kapsamı dikkate alındığında Ülke genelinde bir ilk olması sebebiyle İl Müdürlüğümüz ve Bakanlığımız tarafından üzerinde hassasiyetle durulmaktadır.

Facebook’ta Paylaş Twitter’da Paylaş Google Plus’da Paylaş Yazdır