Yalova Valiliği
Yalova Valiliği
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü
Yalova Valiliği
Yalova Valiliği

112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ TEMEL ATMA TÖRENİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ

05 Aralik 2012
112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ TEMEL ATMA TÖRENİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ
112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ TEMEL ATMA TÖRENİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ
112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ TEMEL ATMA TÖRENİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ
112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ TEMEL ATMA TÖRENİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ

112 Acil Çağrı Merkezi Hizmet binası temel atma töreni düzenlendi. Çınarcık yolu girişinde AKDF tatbikat alanı ile Arıtma tesisi arasındaki arazide inşaatına başlanan 112 Acil Çağrı Merkezi’nin temel atma törenine, Yalova Milletvekili Temel Coşkun, Vali Esengül Civelek, İl Jandarma Komutanı J. Albay Ahmet Çelik, Vali Yardımcısı Atilla Selami Abban, İl Müdürümüz Dr. Osman Ulukaya, İl Sağlık Müdürü Ali Daştan'ın yanı sıra belediye başkanları ile birçok bürokrat ve vatandaş katıldı.
Çınarcık Yolu Yalova Belediyesi Arıtma Tesisleri yanında yapılacak “112 Acil Çağrı Merkezi” , 8025 m2 arazi üzerinde 3 kat olarak inşa edilecek ve helikopter pistine de sahip olacak.
Çağrı merkezinde çalışan personel 7/24 saat esasına göre görev yapacak, 110 ile başlayan tüm numaralara ( 110, 112, 155, 156, vb.) yapılan çağrılara bu merkezden cevap verilecek ve iletilen vaka’ya göre gerekli olan ekipler en süratli bir şekilde derhal olay mahalline yönlendirilecek.
Törende kürsüye gelen Valimiz Esengül CİVELEK, konuşmasında “İlimizde Sağlık, Eğitim, Gençlik Spor, Sosyal Politikalar, Çevre ve Şehircilik ve İl Özel idare olmak üzere pek çok alanda önemli yatırımlar gerçekleştiriyoruz. Bugün de İçişleri Bakanlığımızca Valiliğimize tahsis edilen ödenek çerçevesinde 112 Acil Çağrı Merkezi hizmet binasının temelini atmaktan mutluluk duyuyorum. Ülkemizde yardım ve ihbarlar çeşitli kurumların acil yardım telefonlarına yapılmaktadır. Acil yardım telefon numaraları, örnek vermek gerekirse 155,156,157,110,112,177,186 gibi pek çok sayıda acil yardım telefonu olduğu içinde zaman zaman uygulama da sorunlarla karşılaşıyoruz. Özellikle karşılaşılan acil bir olay birkaç kurumu ilgilendiriyorsa, hangi kurumun öncelik alacağı veya birkaç kurumu aynı anda arama gerekliliği zaman zaman müdahalelerde gecikmelere neden olduğu gibi, zaman ve kaynak israfına da yol açmaktaydı. Batı ülkelerinde sağlık, yangın, emniyet gibi acil yardım hizmetleri tek bir koordinasyon merkezinden yürütülmektedir. Avrupa da 112,Amerika da 911 acil yardım hattıdır. Avrupa Birliğine uyum sürecinde ülkemiz tek acil telefon numarası çalışmalarını başlatmış ve İç İşleri Bakanlığımızda bu konuda Antalya ve Isparta’yı pilot iller olarak belirlemiştir. Şimdi bu çalışmalar ülkemiz geneline yaygınlaştırılmaktadır. İnşa edilecek olan 112 Acil Çağrı Merkezinde emniyet, jandarma, itfaiye, sağlık, afet ve doğal afetlere karşı yardım hizmetlerinin yönetim ekipleri 7 /24 esasına göre görev yapacaklardır. Bundan böyle de 112 tek acil yardım numarası olarak belirlenmiş olacak ve tüm acil durumlara ilişkin çağrılar buradan gerçekleşecektir.112 Acil Çağrı merkezi modern imkânlarla ve en üst standart teknoloji ile donatılacaktır. Ben inanıyorum ki 112 acil çağrı merkezimiz vatandaşlarımızın çağrılarına bundan böyle çok daha kısa sürede etkin verimli bir şekilde cevap verecek kurumlar arası koordinasyon fevkalade sağlanacak, sonuçta vatandaşlarımıza en iyi hizmeti sunmanın memnuniyetini yaşayacağız. 112 Acil Çağrı Merkezinin yürütülmesinde sorumlu ilgili Vali Yardımcım Atilla Selami ABBAN ve İl Özel İdare Genel Sekterim ile Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüme çok teşekkür ediyor, sizlere saygılar sevgiler sunarak, hayırlı uğurlu olsun 112 Acil Çağrı merkezimiz ” ifadelerine yer verdi.

 

Facebook’ta Paylaş Twitter’da Paylaş Google Plus’da Paylaş Yazdır